lördag 10 maj 2008

WWJD

Jag kan verkligen inte sluta skriva om Taizé.
Warum?
Jo, för att det är en så underbar plats på alla sätt. I Taizé finns inte längre några gränser mellan människor, för alla är lika inför Jesus. Jesus gör inte skillnad på människor, och jag tror att Taizé och dess andra strävar efter att göra som Jesus (WWJD - What Would Jesus Do) - för det funkar! Jag som ser mig själv som en rik person materiellt är så otroligt fattig i anden. Allt det materiella tar över i mitt liv, men när jag kommer till Taizé då berikas också min ande. Då är det som att laptops, mobiltelefoner, alla traderainköp och min sköna säng är som bortblåsta. De behövs inte mer. Underbar känsla! Det är synd bara att den inte håller i sig lika länge när man kommer hem.

Får jag tillfälle åker jag dit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är klok, Karolina! Jag saknar också Taizé och det underbart rika i all enkelhet. Kram!