onsdag 28 maj 2008

Miljö

Idag när jag stod i kön på konsum la jag märke till vad mannen framför mig i kön handlade:
Bananer. Vanliga bananer besprutade med så mycket gift att säkert flera barn har fått satt livet till för att mannen kunde köpa dem. Hur som helst., det var det enda mannen i fråga köpte. Och vet ni vad han gör? jo, han lägger upp en kasse på bandet också. Ni vet, en sån där enkronaskasse som man köper på konsum. HALLÅ?! Hur nödvändigt är det? Till en knippe bananer.. De kan man väl bära som de är?! Eller? Mannen fick ett namn av mig:

MILJÖFÖRSTÖRARMANNEN

Sen fanns det en tant i konsum som hade kryckor, och hon skulle bära ut sina kassor till bilen. Jag tyckte det såg lite svårt ut, så jag frågade tanten om hon ville ha hjälp.
"Det kan jag ju ändå inte begära", sa hon.
Då skrattade jag och sa att det var ju jag som erbjudit mig! För tusan! Så sagt och gjort, jag bar ut en kasse till hennes bil. Det känns alltid bra när man gjort nåt sånt. Och hör och häpna, det är inte svårt att vara lite snäll ibland!

1 kommentar:

Viktor sa...

Hahahahahahahah, har du sett karlbergsgymnasiet hemsida? höttare än rektorn är ju för guds skull med ?