onsdag 28 maj 2008

Missing

Kära vän,
om du bara visste vad jag saknar dig
om du bara visste vad saknar vårt samtal runt korset
om du bara visste vad jag ibland vill att du är här hos mig
om du bara visste vad du betydde för mig under veckan
om du bara visste vad jag är beredd att göra för att få träffa dig

Tänk att en människa kan få betyda så mycket. En människa man bara träffat under en vecka.
Tack.
Jag gav H-P ett armband, den s.k. frälsarkransen och jag fick en tärning. Varje sida ha en betydelse, och på min tärning har jag satt "Taizé, vänner, familj, församling, mig" som "kategorier". Man slår tärningen och VIPS så har man ett böneämne. I går kväll, när saknaden efter Taizé och H-P blev lite för stor, tog jag tag i tärningen och somnade med den i min hand. Och gissa var tärningen var när jag vaknade? Rätt - fortfarande i min hand. Stadigt höll jag den också. Det är ett fint minne.

Inga kommentarer: