torsdag 22 maj 2008

Konstig dröm

Inatt hade jag världens konstigaste dröm. Jag vet inte i vilken ordning de olika sakerna kom, men bland annat drömde jag:

  • Att jag gjorde mina behov på världens lyxigaste toa. Man gick liksom in genom en stor port, som stängdes bakom. Det stog inga instruktioner hur man låste, man bara visste att den gjorde det. För säkerhets skull fick man gå in igenom en till port, som också den stängdes bakom en. Sen uppenbarade sig världens största rum som man då trodde skulle vara toaletten. Det fanns blommor, statyer, levande fåglar och gud vet allt där inne. Och i mitten stod den. Toaletten. Men döm om min förvåning då man ändå inte kunde bruka den. Jag var tvungen att gå på toa i ett liiiiitet rum intill.
  • Jag drömde också att jag tappade mina tänder, något jag drömmer väldigt ofta. Det är alltid samma sak, att det bara knastrar till i munnen och en efter en ramlar tänderna ut, antingen direkt ner på marken eller ner i mina händer. Jag tror att efter varje tand jag tappat, att "nu var det nog den sista", men icke då. Som varje gång jag drömde detta, blev jag också nu väldigt ledsen (vem skulle inte bli det om tand efter tand ramlade ut ur käften på en) och min första tanke var givetvis att åka till Britt! Paret Svarfvar bodde i Göteborg, så jag tog sprvagnen, och den stannade precis utanför deras hus. Hans-Åke öppnade, och han hade en helt ny frisyr, skrämmade lik Björn Skifs. Han var dessutom skitsur, och inte alls på så skojfriskt humör som han brukar vara. Muttrande gick han och hämtade Britt. hon var desto snällare och tröstade mig väldigt fint.
  • på något sätt fick jag komma in i deras hus, och det visade sig efter en stund vara internatet på Glimåkra Folkhögskola! Haha! Jag fick sova tillsammans med kanske fem andra tjejer, i köket.

Vad betyder det att gå på en flott toalett?
Vad betyder det att tappa sina tänder?
Vad betyder det att få sova i ett kök?

2 kommentarer:

Viktor sa...

Smaskig läsning för Robin detta må jag säga. Han kanske har några maffiga reflektioner eftersom han har så mycket drömmar.

Anonym sa...

Tänder som man tappar, som sitter löst eller går sönder brukar i allmänhet tyda på större förändringar. Det finns en undermedveten koppling mellan skeendet i drömmen och processen i verkliga livet när man tappar mjölktänderna och får nya tänder. Ibland betyder drömmen att man verkligen behöver en förändring, men oftare innebär drömmen helt enkelt att nya möjligheter är på väg. Trots att "tandtappardrömmar" kan vara ganska otäcka förebådar de nästan alltid bra saker