fredag 30 maj 2008

Är det konstigt att man känner sig tjock?

Visst, jag har några kilos övervikt. Det är väl ingen direkt hemlighet och det ser väl kanske vem som helst. Fast å andra sidan tror jag inte folk bryr sig om det särskilt mycket, jag tror man grubblar över såna saker mest själv.
Men jag tänker lite såhär:
Är det konstigt att man känner sig tjock? NEJ för överallt finns det smala, "perfekta" kvinnor som ser sååå lyckliga, friska och fina ut. Det finns också de som är jättesmala och klagar över att fettet hänger över eller att överarmarna är för gäddiga.
SKÄRPNING! Det ger bara dåligt självförtroende för en annan.

Love.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Och så finns det dom som klagar på att dom är alldeles för smala. Jag är ett lysande exempel, det känns som jag kommer gå av vilken sekund som helst.

Anonym sa...

Får du också ångest av Gina Tricots reklamer med den där blonda bruden som rulllar sig i sand?
Nån gång när jag gick på Helliden och ett gäng brudar satt och glodde på TV kom en av Gina Tricots reklamer (för jeans eller nått) där dom zoomade in höfter,röv och mage på den blonda pinnen som är modell. En av tjejrna som var med,inte alls tjock, utbrister: Men herreguud,jag fick verkligen ÅNGEST av den där reklamen!
Alla i rummet nickade instämmande.
Jag tror inte att det finns nån reklam som man mår så illa av som Gina Tricots.
XXXXXXX(du är snygg som du är)XXX

// Diddi

Karolina sa...

rebecca: Det är givetvis inte bra nåt utav det. SKITKOMPLEX i denna värld!!

Evelina: Du är också jävligt het!