fredag 30 maj 2008

Flugornas Herre

Inatt har jag inte kunnat sova nästan nånting alls. Jag la mig ungefär 23.30. Läste lite ur "Jag litar på din kärlek" från Taizé och jag var egentligen väldigt trött. Jag gäspade, la ifrån mig boken, släckte sänglampan, tände en annan lampa som lyser svagare (ensam hemma inatt) och la mig till rätta på guvudkudden. Skönt. Om 6 timmar skulle jag upp, så jag behövde all sömn jag kunde få.

Surr.

Surr.

SURR.

SURRRRRRRRRRR!!!!!

En fluga hade envisats sig med att flyga runt i mitt rum. Dörren var ju stängd, så han kunde knappast surra ut från mitt rum.

Surr.

Så har det varit hela natten. Ni vet, när man egentligen bara borde tända alla lampor, ta första bästa bibel och slå ihjäl flugjäveln och sen gå och somna, det borde jag göra. Men jag var helt enkelt för trött så jag har legat och lyssnat på flugans surr hela natten.

Surr.

Surr.

SUCK

Inga kommentarer: