lördag 24 maj 2008

För alla er...

...som undrar vem denne Hans-Peter är som jag så innerligt tjatar om så kan jag tala om att det är en man jag träffade i Taizé (åh, bara jag skriver ordet Taizé ryser jag). Och NEJ, det är inte en sån man. När jag sa att höjdpunkten under veckan var att jag och Peter (kortform av Hans-Peter) hade träffats så började alla busvissla och fråga om jag inte var singel längre. Haha, suck å stön. Nej, Herr Stadler, bördig från Tyskland, blev min räddande ängel under Taizéveckan. När det var som allra jobbigast en kväll dök han bara upp hux flux och lyssnade på mig. En annan kväll likadant, och en tredje kväll. Skitcoolt. Nu är det ju så att han likagärna skulle kunna va min farsa (om man ser till åldern, inte till utseendet :P), så NEJ det är ingen sån man än en gång.

Men jag saknar honom oerhört mycket, han betydde mycket för mig under min vistelse i Taizé och han betyder fortfarande mycket.

Love.

Inga kommentarer: