onsdag 28 maj 2008

Reklam

Jag har slutat reagera på saker jag ser på internet. Det är sorgligt, men sant. Jga blir inte arg eller förbannad, utan jag rycker på axlarna och surfar vidare om jag ser nåt som jag kanske inte borde sett. Det skrämmer mig att jag är så nollställd!

Men ibland får jag ändå upp ögnonen för olika saker, t.ex. det här med google-reklam som kan ligga under första inlägget på många bloggar. Jag läste en blogg som var tanken att man skulle få sig en dos goda tankar, och visst det fick man ju. MEN: under första blogginlägget fanns en google-reklam som sa följande: "Vill du veta när din dödsdag inträffar?". I andra bloggar jag läst finns det reklam för bantingskurer: "Vill du gå ner 10 kg - vi hjälper dig". hade kanske inte gjort nåt om man det bara var vuxna som läste, men nu är det ju tyvärr inte så, det är mest barn och ungdomar som läser.

Det är därför jag inte vill ha nån reklam på min blogg, för jag kan inte styra över vilka reklamer som ska komma upp på min blogg. Skulle jag däremot kunna få styra vad jag kan göra reklam för vore det en annan sak. Jag flaggar gärna om Lutherhjälpen, kvinnoföreningar eller Rädda Barnen eller nåt i den stilen.

Men å andra sidan, jag vill nog inte tjäna pengar på min blogg. Jag vill att den ska finnas för att jag behöver skriva av mig och jag behöver folk som läser det jag skriver.

Love.

Inga kommentarer: