torsdag 22 maj 2008

Jag tänker för mycket - alltså finns jag?!

Jag blir galen på Microsoft Publisher!! Nån som kan tänka sig att ge mig en snabbkurs?

För övrigt låg jag som fastklistrad i min nya bok "kvinnor som tänker för mycket" igår kväll.
Jag har highlightat några stycken som lyder:

Vår oro har med livets grundläggande frågor att göra: Vem är jag? Vad ska jag göra med mitt liv? Vad tycker andra om mig? Varför är jag inte nöjd och lycklig? Att finna svaren på sånna frågor går varken lätt elle fort, och följaktligen söker vi, grubblar och oroar oss ännu mer. Efter hand som vi hamnar i en allt dystrare och mörkare sinnesstämmning börjar vi tänka på allt fler bekymmer, båda stora och små.

Vidare kan man sen läsa:

Sådana tankar kommer och går med våra snabba humörssvängningar, men vi drar sällan några slutsatser av dem. Till och med småsaker kan få oss att ägna timmar eller dagar åt att hypertänka och känna oss bedrövade.

Jag känner igen mig i ALLT. ALLT ALLT ALLT!! Känns faktiskt lite skönt, att kvinnor på andra sidan atilanten (som Emil sa) också känner så här som jag gör. Jag kan fortsätta citera boken i oändlighet, men jag vill inte trötta ut er.

Men, som sagt, nån som kan Publisher?

2 kommentarer:

Viktor sa...

Skicka iväg problemet i ett mail till mig så ska jag kolla på det och svara så gott jag kan..

Erika sa...

Det låter som en bok som jag också skulle behöva läsa! Ska nog köpa den imorrn tror jag.