onsdag 21 maj 2008

min dag so far

Idag gick jag upp någorlunda i tid och bäddade rent i sängen, plockade upp lite kläder, hängde in det som var rent och slängde smutsen i tvätten. Bra mej! Sen åkte jag till Bäckeskolan för att öva lite med några barn som ska spela flöjt på skolavslutningen. De var så duktiga så! :)
Dessförinnan åkte jag till Statiol för att hämta mina ny böcker jag beställt från Adlibris. Ska du beställa böcker ska du beställa från Adlibris. De är billiga, och dessutom är det gratis frakt om man väljer Schenker! Fast om man vill kan man beställa miljöfrakt för 10 kronor, vilket man givetvis gör, eller hur?!

Till höger har vi boken "Kvinnor som tänker för mycket", och jag är definitivt en sån. Den här boken ska tydligen behandla hur man kan ta sig ur destruktiva tankemönster, något jag tror jag behöver. Eller nej, förlåt, inte tror, jag VET att jag behöver det. Ta mig ur destruktiviteten. Bokrecension kommer när jag är klar.!

Till vänste har vi romanen "Brunstkalendern". Jag har tidigare läst Mossvikenfruar av samma författare. Emma Hamberg skriver på ett lätt sätt och det är lätt att känna igen sig, trots att kvinnorna i böckerna är minst tio år äldre än jag. Bokrecension kommer på denna också! Håll ut!

Sen åkte jag hem igen och ställde mig och lagade lite mat. Bra mej igen! Jag är verkligen dålig på det, men idag skedde det. Laxfilé marinerad i citron och citronpeppar, bakad potatis, keso- och ört-röra och tomat. Supergott! Det blir ännu godare i en god väns sällskap, till exempel med en broder Rongedal.

Jag har också hunnit med att bli irriterad, under tiden jag tittade på TV. Det var reklam för blöjor och de finns tydligen både för flickor och pojkar, alltså en rosa blöja och en blå blöja. BAH! jag blir så trött på alla dessa könsnormer! Och dessutom får barnen med sig dem redan från sekund ett på BB. För där finns det tydligen ett nålsystem; en blå nål för en pojke, en rosa nål för en flicka. BAH IGEN!

Ikväll blir det körövning. Sista körövningen inför vårkonserten på söndag.

Puss -


1 kommentar:

Anonym sa...

Man märker verkligen könsfärgerna extra tydligt när det även gäller blöjor, som ju ändå inte kommer visas upp...