tisdag 26 augusti 2008

Boklista

Vilken bok läste du senast?
Kvinnor som tänker för mycket och Sexgud. Ingen av dem har jag läst ut, men jag har lagt dem på hyllan ett tag. Kvinnor som tänker för mycket är en bok som handlar om precis det som titeln säger. Alltså en bok för mig. Jag läser den i perioder då jag tänker för mycket och mår sämre. Nu är inte en sån period. Sexgud handlar om hur man förhåller sig till sex som kristen, och hur sexualitet och Gud hänger ihop.

Vilken bok läser du nu?
Just nu läser jag Jonas Gardells "Om Gud" - vansinnigt intressant! Jag älskar Jonas Gardell!!
En lite mer skönlitterär bok jag också läser är "Lyckans Hjul" av udnerbara Kajsa Ingemansson. Trevlig, lättläst och skön bok att ha med sig på kvällen.

Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Räknar man alla bibelns böcker är det ju definitivt manliga... Men annars är det nog 50/50. jag läser mycket pocket av kvinnliga författare.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker “nu har jag kommit en fjärdedel”, “en tredjedel”, “hurra! hälften!” osv?
O JA! hela tiden. Haha, speciellt om jag är trött.

Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Jag väljer mycket efter omslaget. Dumt, jag vet.

När blir en bok för lång?
Jag tycker 2-300 sidor är lagom.

Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Nej verkligen inte, jag tappar poängen.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Jag ger lätt upp!

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Religiös litteratur, haha! Typ andaktsböcker.

Inga kommentarer: