söndag 23 december 2007

Sjukaste resa - på andra plats

Jag förstår att ni alla har väntat med spänning på min sjukaste resa - andra platsen.
Jag har länge och väl funderat, men äntligen kommit fram till ett svar:

RESA TILL TAIZÉ VÅREN 2007 TILLSAMMANS MED CILLA

"Resan till Taizé är ingen nöjesresa" stod det formulerat med feta bokstäver i mailet Cilla fick några veckor innan vi skulle åka. Vi visste såklart att det var ett kloster vi skulle åka till, och att vi skulle få följa munkarnas dagliga rytm vad det gällde mat och bön. Och att det skulle bli lugnt och fridfullt, absolut. Men när vi läste att det inte var någon nöjesresa brast vi båda ut i skratt. För både jag och Cilla VET hur det blir när vi två kommer samman.
Och mycket riktigt, resan blev bannemej en nöjesresa, oavsett vad delfinbuss tycker! Jag har aldrig pratat så mycket sex som jag gjorde under min vecka i klostret. Och där levde jag och Cilla tillsammans med ett gäng munkar som har lovat evig kyskhet. Ja hulidulindadej. Jag har heller aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv åt saker som:
- utspilld kakao på bibel
- att det var folk överallt. ÖVERALLT.
- min mensvärk å Cillas förkylning (himla sjuklingar!!!)
- vår extrema trötthet
- "Are You also contact people?"
- mm mm mm mm

Well, hade det inte varit med Cilla hade nog inte resan till Taizé ens hamnat på topp tre. Kanske på topp 10 med lite tur..

Inga kommentarer: