torsdag 6 december 2007

Påverkbar?

Det går en reklam på TV just nu, en reklam för libresse. Den har gått där länge, men när jag såg den här om dagen gjorde den mig pinsamt medveten om en grej.
Reklamen går ut på att tusentals kvinnor marscherar tillsammans. I bakgrunden hörs den för övrigt sjyssta låten "Ain't gonna let nobody turn me around".
Ok, så långt är ni med.
Till en början tyckte jag denna reklam var bra. Jag gillade alla kvinnor som är ute och går i långa breda rader mitt i New York eller vart det nu är. Jag gillade musiken framför allt.
Till reklamen kom upp en gång när någon av mina vänner var här (kommer ej ihåg vilken). Hon utbrast: "Den här jävla reklamen förstår jag mig inte på!! Som om tusentals kvinnor skulle lämna jobbet för att marschera för lie mensblod?"
Och jag: "Näee jag vet! Så himla galet!!"
Hmm Karro Barro Bärfis, hur är det egentligen med att stå för sina åsikter?
Detta är ett ganska dåligt exempel, men den reklamsnutten här om dagen gjorde mig som sagt pinsamt medveten om hur jag funkar. Jag byter ofta åsikt. Eller så kan jag inte identifiera mig med den jag har.

Medium väntar nu - det är i alla fall en bra TVserie!
Love

Inga kommentarer: