söndag 23 december 2007

Nu har julen kommit till Ödskölt

I Ödskölt händer följande:
- Josef och jag har gjort landskapet och de sedvanliga kommentarerna har givetvis förekommit: "Människorna är ju större än husen", "vi kan väl ställa tomtarna här bakom så de kikar fram lite grann", "kyrkan kan väl stå på den här plattan" osv osv...
- Jag är förkyld. I BÖTT också. Jag har bett om en förkylning hela hösten, bara nåt så eländet jag går runt med kan bryta ut och sen gå över. Och när kommer det? JO dagen före julafton. Fin tajming. Inte för att det är julafton utan snarare att det är midnattsmässa = sång imorgon.
- Jag har inte slagit in julklapparna än. Kanske dags att göra det?
- Har gjort dundergod wienernougat, tipstack till John! Det kanske är på sin plats att ta med receptet:




WIENERNOUGAT - jävulskt god sådan

250 gram nougat
125 gram mörk blockchkolad
En påse mandelflarn.

Smält nougaten och chokladen i ett vattenbad. När det har blivit till en jämn smet, häll då i mandelflarnen. Lägg ett bakplåtspapper i en form och häll över smeten. Låt stelna i kylskåp och skär därefter upp dem i lagom stora bitar.
Superenkelt och som sagt, jävulskt goda!!!!!


Over and out. Blessings å allt de där
Nu ska jag läsa Harry potter. Lovely.

Inga kommentarer: