måndag 17 december 2007

Jag lever!

Alltså helgen! Vilken kanonhelg! Åhh, det var precis vad jag behövde, få komma iväg å bara få vara. Och hör och häpna: bara få vara JAG. Precis den jag är. Tyvärr är det inte så ofta jag känner att jag får vara helt och hållet mig själv, men nu i helgen kände jag verkligen det. Jag känner mig levande, fri och glad!

Så vad har jag gjort i helgen då?
Jag har varit i Tyskland tillsammans med luciakören på Karlberg. Man kan tro att huvudsyftet med resan var att vi skulle lussa och sjunga en massa (körer brukar ju göra sånt), även vi trodde det. Men hoppsan vad fel vi hade. Ungefär sammanlagt en halvtimma-40 minuter sjöng vi. Två uppträdanden, ett på torget (där ingen lyssnade typ) och en i kyrkan innan högmässan (där folk grät, kan ha att göra med att det var vackert. Ja vi säger det). Å sen hem.
Haha vad sjukt. Reser en hel dag, är i Tyskland en dag och reser en hel dag till.

Så vad gjorde vi om vi inte sjöng?

  • Drack ÄCKLIG glüwein. Jag fick inga kväljningar av lukten, som Sofia fick (stackare) men däremot fick jag kväljningar när jag drack en liten klunk. Stackars dem som serverade, otacksamma svenskar.... För dig som inte vet vad glüwein är så är det typ varmt rödvin, påminner kanske lite om vår glögg, men ABSOLUT inte lika gott...

  • Gick på julmarknad som tog typ max 20 minuter att gå runt. Jag ställer fortfarande frågan: VARFÖR köpte vi inte ett pepparkakshjärta där det på tyska stod: Till min cowboy Hade varit så perfekt till Bussis!!

  • Bussis ja... när jag ändå är inne på det ämnet kan jag berätta lite om Johnny, som var vår busschaufför. En man i sina bästa år (dryga 30 enligt honom själv) som var mkt mkt ja vad säger man...skum kanske? De andra tjejerna fick för sig att jag var tänd på bussis (vilket självklart inte var fallet) men det fick man ju höra en hel del. T.ex såg jag tydligen lite märklig ut när jag frågade vilken tid vi skulle åka (eller hur, Jenny B???). Å idag när jag kom till Karlberg var det 4-5 stycken som kom fram och sa: "Jag hörde att du träffade en busschaufför i helgen". Nyss nämnda personer var inte ens med på resan!! haha ryktet går :)

  • Vi gjorde levande charader. vissa var mer obscena än andra. Nämner inga namn. *host*HÅKAN*host*

  • Hade tjejsnack i sängen. Å vad jag ÄLSKAR tjejsnack. LÖVELY
TACK i alla fall till alla supersköna bruttor som var med. TACK underbara Hillevi! mmm jag känner mig mer levande än jag gjort på länge! Den här helgen kan jag leva länge på!! :)

Alla brudarna: Anne-Sophie, jag, Natalie, Vanja, Sandra, Jenny B, Angelica, Kerstin, Ida, Lisa, Jenny F, Sofia

Inga kommentarer: