torsdag 13 december 2007

Sankta Luciiiiiiiiiia

om ni tittar riktigt noga kanske ni kan se mig...
Så sitter man än en gång på Karlbergsskolan i Åmål. Så fint.

Har varit med i årets upplaga av luciafirande på Karlberg. Och jag måste säga att det gick riktigt fint. Det var roligt att få vara med och sjunga, så när jag stod där framme i luciatåget kom det upp massa minnen från min egen tid på gymnasiet, och jag kunde förstås inte låta bli att le.


Jag tänkte på när jag skällde ut en lärare, kallade honom både det ena och det andra, och hela klassens tjejer stod bakom och sa: "Kom igen nu Karro!! Du är så bra!!!!!" Haha nu när jag tänker på det så är det riktigt komiskt.


Jag tänkte också på när vi lussade för Britt & HÅS, Lars & Gunilla, ja det var tider det...


Å herregud, alla mina och emmas galna upptåg och bus! Tänk när vi höll på med kvittenklubben, silverpilarna och julspel. För att inte tala om det! Ja jisses, Karlberg är en viktig plats för mig. I like it.


Nu sitter jag på musikskolans lärarrum, tjötar med Bengt och bara njuter av tillvaron. Det är härligt härligt. Snart vankas lussande på PRO, då jag förhoppningsvis får träffa min kära gamla kör. Å därefter blir det maffigt Luciafirande i Åmåls kyrka. mmm mys!


Jag gillar lucia. Faktiskt. Det är bra mycket bättre än julafton.

4 kommentarer:

Anonym sa...

när du skällde ut läraren kunde jag inte göra annat än att skratta! de va så underbart! hahha.

Viktor sa...

Nu får du lite konkurens i blogging världen.. Här kommer mitt försök till en intressant tolkning av vardagen..

Viktor sa...

ohhpss, glömde säga att adressen är www.viktor.dagbok.org

Anonym sa...

Ooooooh. det var sååå fint!
Men det i kyrkan var ännu bättre :')