söndag 1 juni 2008

Sommar

Jag älskar sommaren! Jag och Johan (min systerson) var nere vid sjön runt åttatiden ikväll och jag satt i bara bikini! Det var så varmt och skönt, även om det är så pass sent på kvällen. Varje vinter längtar jag som en tok till sommaren, och visst, jag blir verkligen glad när värmen och solen kommer men det finns alltid några saker jag förtränger under vinterhalvåret som varje år gör sig lika påmint:
  • Mygg & knott & andra flygfän. Stör mig om nätterna så jag inte kan sova, de bits och de är allmänt störiga. Kan förstöra en annars trevlig på balkongen. Och små är de också.
  • Dålig sikt. När man kör alltså. Man ser ju ingenting.
  • Min förbaskade gräsallergi. Så fort jag rör mig runt i gräsområden börjar näsan rinna och klia. Himla skit.

Men annanars är det alldeles underbart med sommar, som sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

blää, gräspollen är de värsta som finns! :(

Karolina sa...

lisa: ja det och krig.