torsdag 5 juni 2008

Matematik

Jag har väl egentligen aldrig varit en superfena på matte. Fast det har aldrig gått riktigt dåligt, jag har väl varit ganska random. Så jag kan nog lösa den ena och den andra kluringen. En enkel ekvation är heller inga problem.

Men det finns en ekvation som jag nog aldrig kommer lösa, och det är ekvationen:

Karolina Larsson + sömn när hon behöver det som mest = X

Inatt, gick jag och la mig lite efter 00, somnade ganska så snart efter att ha läst i Världens Bästa andaktsbok (L).
Vaknade igen 05.14. Av en mygga. Ja, det är sant. Av en myggJÄVEL (ursäkta) som surrade mig rätt i örat. Jag försökte mörda det äckliga djuret men det gick inte. Så i 45 minuter låg jag och lyssnade på myggens surrande, och sen ringde klockan 6 och då var det bara att stiga upp. Så hur mycket sömn har jag fått i natt? 4,5 timme eller nåt sånt.

Nån som är bra på matematik som kan hjälpa mig?

Nu väntar i alla fall en härlig dag med studenter, bullbuss och kalas! Ska bli asnajs.
Sen drar jag till Götet i helgen, så det blir nog ganska lite bloggning då.
Till dess:

KOMMENTERA era favoritinlägg eller de inlägg ni hatar eller bara kommentera, så jag får nåt mail i inkorgen...:P

Med kärlek, bless.

2 kommentarer:

Viktor sa...

Tips till dig Karolina, stäng av datorn lite tidigare och gå och lägg dig. Då blir du pigg som en mört!

Karolina sa...

viktor: hmm... ja du har nog rätt...Usch dåliga kvällsvanor är ingen hit!