söndag 22 juni 2008

Så går vi runt kring en midsommarbjörn

Världens bästa helg på mycket länge har snart nått sitt slut. Låt mig ta det hela från början:

Fredag
Frallan sov hos mig torsdag till fredag, mycket najs. Jag gick upp ganska så tidigt för att duscha och sen åka vidare mot Åmål och Micke. Väl i Åmål packade vi in PA-anläggningen vi hyrt ifrån Karlberg och repade. Många timmar senare befann vi oss på ett utav det stelaste bröllop jag varit med om, men vi fick iaf bra betalt.
Sen tillbaks till åmål där Sandra väntade. Hämta upp henne, och sen vidare mot Gurra och resten av gänget för att fira midsommar. Och ja, vad ska man säga...?! Haha, den bästa midsommar jag någonsin varit med om.
Där fanns följande personer: Cicci, Cilla, Elli, Sandra, Björn, Gurra, Mattias, Jocke och så jag förstås. Vi åt världens godaste pastasallad, massa halomiost och massa gott att dricka. Mmmmm! Sen lekte vi lekar, dansade kring Björn som spelade dragspel och sen var det dags för bastu. Jag svettades nästan ihjäl och beslutade mig snabbt för att springa ut och bada. Jag näckade nästan, så himla underbart, mmmmmmmmm!!!
När vi väl skulle lägga oss klockan 04.05, var det några som fann det mycket roande att leka sanning eller konsekvens. Varenda gång någon frågade mig något insåg jag att jag sov. Ja halleluja, så kan det gå.

Lördag
Vi vaknade utsövda efter nattens orgie och till frukost åt jag godis. Som efterrätt till denna näringsrika frukost åt jag pastasallad och jordgubbar mer mjölk, mumma! Klockan gick, och folk började dra hemåt. Men vi var ett gäng som bestämde oss för att åka på mammas vernissage, sen åkte vi hem å käkade. Såg två Sällskapsresan gjorde vi också samt sov på golvet allesammans. ORGIE igen!!

Söndag
Idag alltså. Har varit på ledardag på underbara Rörvik tillsammans med ett gäng härliga människor. Jag blir alltid så nervös när man ska komma in i en ny grupp, och var på gång att åka hem i början, men efter en kort stund kände jag mig riktigt trygg. Så nu längtar jag superdupermycket till årets tonårsläger. Jag är fit for fight så att säga!!:)
I alla fall så pratade vi om Jesus som ledarförebild, vi gjorde gruppövningar och vi hade det allmänt härligt på alla sätt.

Love and bless.

Inga kommentarer: