tisdag 3 juni 2008

Min dag

Ikväll åkte jag och pappa ner för att bada. Det var inte särskilt skönt. Hade jag varit pojk hade den krympt till osynlig skulle jag tro. Men vad gör man inte för att glänsa lite? Och så behövde jag ju få bort all skit från mina fötter som hade fastnat där under brännbollsspelandet på KU ikväll. Mitt lag vann för övrigt.

Apropå KU hade vi (tyckte jag i alla fall) en helmysig andakt som avslutade kvällen. Den gick i Taizés tecken och jag hade lagt ut ikoner med röda ljus på på golvet, madrasser, mattor och dynor som man fick sitta på. Alla som kom in fick ett ljus och en bok att sjunga ifrån. Åh vad jag längtade tillbaks till Taizé när vi satt där tillsammans och sjöng de underbara sångerna. Även om vi bara var tolv personer, så var det speciellt. Gud är närvarande i de sångerna. Gud finns där alldeles nära, alldeles intill. Precis som det är i Taizé. Mmmm me like! Gissa om jag vill åka dit, typ nu?!

Det har också varit en djurisk dag; En spindel har jag sett (och dödat) och även en huggorm (den dödade jag inte, jag satt mest facinerad och tittade på den. Dock på behörigt avstånd i bilen). Vi får se om det blir regn imorgon då ^^

Med kärlek.

2 kommentarer:

Viktor sa...

Tack för en helmysig andakt på KU, vi borde verkligen ha fler andakter i samma anda där det är tilllåtet att sitta kvar en stund. Jag tror att många skulle uppskatta det efter ett tag.

Karolina sa...

viktor: tycker jag också!