fredag 4 juli 2008

BAH

Varför anses det som mer okej att skämta och prata om mannens könsorgan än kvinnans? Varför är det alltid massa penisar som ska klottras hit och dit men aldrig en klitoris? Varför är det mer accepterat att killar runkar medan tjejerna blygt fnissar bort onaniämnet?
Saken är ju den att jag är likadan. Skämtar ofta om mannens lilla banan (se där! där gjorde jag det igen!) Men så fort nån säger nåt liknande om kvinnans könsorgan finner jag det direkt osmakligt.
Varför är det så? Jag blir så fruktansvärt trött både på mig själv och andra!!
Antingen slutar vi upp att prata om båda könsorganen eller så får faktiskt börja prata om kvinnans också. Herregud, vårt könsorgan har ju inte ens ett vettigt namn!
Förresten, visste ni att hon-hyenans klitoris är lika stor som hanens penis?! Så ska det se ut!

Inga kommentarer: