söndag 6 juli 2008

Abstinens

Jag är i Stockholm, dvs. Sveriges huvudstad, konungens bostad och där det finns ett hus med tre kronor på. Till Stockholm hör det X antal "mindre" städer, en av dem är Solna, och där är jag nu. Man kan alltså därför säga att jag ljög i början av detta inlägg.

However.

Mamma, pappa, Elin, Rasmus och jag anlände igår kl 15.30 och det första jag gjorde var att gå till Solna Centrum för att köpa mig ett par skor, då de jag hade med mig gav mig skoskav som jag aldrig i hela mitt snart 21-åriga liv hade skådat. Ont. ont. ont. På köpet kom visst två kjolar och ett linne också. Härliga konsumtionssamhälle.

Idag var det dags för konfirmation, egentligen därför vi är i Sthlm över huvud taget. Det var min kusin Sara som konfirmerades, och det var så fint så! Det är nåt alldeles särskilt med konfirmander (för att citera min mor). För att bli religiös så upplever jag Gud på ett särskilt sätt under konfirmationshögtider.

Nu till varför min rubrik heter som den heter. Sara, min kusin alltså, har varit på ett tre veckor långt konfaläger. Och när jag var på gudstjänsten idag förstod jag att de haft det så SUPERDUPERBRA på alla möjliga sätt. Och det fick mig att längta till konfaläger, gärna långa, såna där härliga treveckorsläger som det är på Rörvik. <3 Min konfalägerpårörviksabstinens tar sig uttryck ibland, och idag var det verkligen en sån dag.

Tur är väl det att jag ska på tonårsläger nästa måndag, härligt ska det bli!! :)

Gud välsigne dig som läser!!

Inga kommentarer: