måndag 25 februari 2008

GODIS



Igår kom min pussgurka Cilla hem till mig och vi pratade om Taizé i Missionskyrkan i Bäckefors. (Snart ska jag dit igen, JÄÄÄÄÄÄ!!!) Det gick över förväntan bra! Det kom också hyfsat mycket folk för att vara en söndag kväll, trevligt värre.
Därefter åkte vi till G O D I S A U T O MA T E R N A i Järbo. Cilla var alldeles till sig; "Det här var det coolaste jag sett Karro, det roligaste också!!".
För er som inte vet så är godisautomaterna i Järbo godisautomater från 50-talet som fortfarande är i bruk. Här kan du köpa en dubbeldaim för ynka fem kronor (kostar 8 kronor i butik), en påse godis för 3 kronor eller en klubba för 1 krona. För flera år sen kunde man också köpa cigaretter, men det är borttaget av nån anledning... ^^
Idag har mor, bror och jag varit ute å tagit en promenad. Och snart ska jag iväg till Bengtsfors och sedan Åmål. BLir nog asnajs.
Förresten har jag lagt upp en ny enkät, glöm inte att delta! Efter 10 minuter har hela 7 personer röstat, ställningen just nu talar om att det verkar finnas en Gud..haha
Sköt om er! Bilder från helgen kommer läggas upp inom kort....

Inga kommentarer: