onsdag 9 januari 2008

NU börjar mitt nya liv


Jag har faktiskt inte avgett nåt nyårslöfte i år. Jo förresten, att jag ska följa Jesus. Men förutom det (haha som om inte det vore viktigt...:P) så har jag inte avgett ett enda. NADA.

Men nu har jag fått för mig att jag ska gå med i viktklubb, det är dock inte ett nyårslöfte att jag ska gå ner i vikt, har tänkt på det superlänge. Så nu jäklar!!

Är det en ny möjliget för mig att bli besviken och lessen? Eller är det faktiskt en ny möjlighet för mig att lyckas!?


Varför vill man egentligen gå ner i vikt? Gör man det för att bli smal och snygg à la dansestet? Eller är det för att man vill ha bättre hälsa? Eller gör man det för att passa in?

Jag tror att man gör det för att normen säger att man ska vara smal. Man ska inte ha något som hänger och slänger på magen och inte heller nåt extrafett på låren. JAG gör det mest för att jag alltid tyckt att jag varit överviktig. ALWAYS. Alltid. Men så har jag för högt BMI också, så visst finns det lite hälsoskäl bakom.


Over and out.

Inga kommentarer: