söndag 20 januari 2008

Här du! Hela mitt liv på 47 frågor!

1. När gick du upp idag?08:04
2. Diamanter eller pärlor?Diamonter är ju ballt som tusan, men jag har nog mest pärlor:P
3. Senaste filmen du såg på bio?Hairspray
4. Favorit-TV- program?Medium, House och Varan-TV!!
5. Vad åt du till frukost?En macka i farten och ett äpple i ännu mera farten (ca 94 km i timmen)
6. Vad är ditt andra namn?Engla. Och jag HATAR att det är så många som börjar heta det nu ;)
7. Din favoritmat?Champagne. Eller öl. Eller jaha, mat?? öööö snabbmakaroner
8. Vilken mat gillar du inte?Inälvsmat. BLÄ BLÄ BLÄ. Smakade på älghjärta en gång och höll på å kräkas. Fast det kanske var mest för att jag fick reda på vad det var jag egentligen åt?
9. Favoritchips?Lantchips, gräddfil. SÅ. SJUKT. GODA.
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?Måste svara samma som Sara; Sofia Karlssons visor från vinden. Helt sjukt grym!
11. Vilken bil kör du?Volvo v70 (om den ändå hade varit min...)
12. Favoritmacka?Mammas hembakta grötbröd med salami, brie, tomat, gurka och (ruccola)sallad.
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med ?Hmmm... DIVOR.
14. Vilka är dina favoritkläder?Jag har en enormt skön randig tröja inköpt på myrorna (från början indiska) som är superskön och dessutom snygg. Wohoo!! Sen är jag mkt förtjust i mina jeans som är inköpta på emmaus (från början gina tricot). Och allt som kommer från monki förstås :)
15. Om du fick åka vart du ville på semester?Nånstans i Afrika, har alltid drömt om att få åka dit.
16. Favoritklädmärke?Allt från indiska och monki.
17. Var vill du dra dig tillbaka?På Rörvik (lägergård utanför Brålanda) känner jag att jag kan dra mig tillbaka. Och i Taizé, och dit SKA JAG SNART!!!
18. Favorittid på dagen?Natt. Fast då är det ju inte dag. Men skitsamma. Jag giller sena kvällar och nätter för då blir jag så kreativ. Tråkigt att man inte kan va så kreativ dagen efter dock....
19. Var är du född?Vänersborg BB. Det tog ca 25 timmar för mamma att trycka ut mig. Hujedamej, stackars människa.
20. Vilken är din favoritsport att se på?Jag höll på att skita ner mig när Anna-Karin Olofsson vann skidskyttet för nårra år sen, annars är ag totalt ointresserad.
21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?Alla, haha. Motbevisa mig!!
22. Vem tror du skickar tillbaks först?Annci - känn pressen!
23.Coca Cola eller Pepsi?inget, dricka som ställer till det för människor i tredje världen är inget för mig!! (Oh hello miss Präktig.. haha)
24. Fotboll eller hockey?Säckhoppning
25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?Nattuggla utan tvekan. Eller en hormonmänniska som jag tyckte att det stog först.
26. Pedikyr eller manikyr?Hmmm Pedikyr, jag gillar att pyssla om mina fötter.
27. Några spännande nyheter att berätta för oss?Det blir förhoppningsvis Indien i höst! Weeehoooo. + att jag fortfarande är singel. Eller jaha, nyhet sa du...
28. Vad ville du bli när du var liten?Skådespelerska eller sångerska.
29. Bästa barndomsminnet?Alla minnen från Anna-Cecilia (min goa dagmamma) är bra minnen!
30. Varit i Afrika?NEJ och jag måste få åka dit!!
31. Nånsin rullat in någon i toapapper?Hmm ja jag tror det, hehe
32. Varit med om en bilolycka?Nej, men jag körde över ett djur en gång. Det var dock redan dött.
33. Favoritdag i veckan?Söndagar, det är så lugnt och tyst och bra på alla sätt.
34. Favoritrestaurant?Hörnan i Åmål, haha!
35. Favoritblommor?Jag tycker om riktigt stora röda rosor.
37. Favorit-snabbmatsrestaurant?Burger King, fast det händer ytterst sällan att jag äter där.
38. Äger du en cykel?Nja.
39. Vem fick du senaste mailet från?Lina Källén, och jag tänkte svara på det nu :)
40. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på?Myrorna och Emmaus!!
41. Läggdags?Allt mellan 23 och 04
42. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?Allas!!
43. Senaste personen du åt middag med?Mina föräldrar - gud så exotiskt!
44. Vad lyssnar du till just nu?Sånger från Taizé som jag till min stora glädje kunde ladda ner direkt från Taizés hemsida - gratis och LAGLIGT för en gång skull :P
45. Favoritfärg?Röd, fast jga har inte så mkt röda kläder. Hur nu det hänger ihop.
46. Hur många tatueringar har du?Nada. Och vill inte ha heller. Däremot vill jag i perioder pierca mig. Ja vi får se hur det blir.
47. Hur tyckte du det var att svara på det här då? Skoj skoj! Me like sånna här grejer! =)

Inga kommentarer: