måndag 27 oktober 2008

Patrik 1,5

Nu är jag hemma i Dalsland, och det känns väldigt märkligt. Fast ändå skönt på ett sätt. Kul att träffa mamma och pappa, skönt att få sova utan att behöva tänka på att gå upp till skolan, gott med gratismat... I veckan ska jag bland annat jobba lite i Åmål, träffa gamla vänner, spela Wii med Martina (skoj!!!), hälsa på goa Tina och slappa med katterna.

I helgen som var, var jag i Göteborg för diverse bestyr. Träffade Emma, och vi var som vanligt på Second Hand-runda. Denna gång blev det en hårsjal för fem kronor, ett par äkta skinnskor för 35 (!), en jättevacker klänning, en boho-tröja, en klänning från indiska, ett par 70talsanchesterjeans. Puh! Vad shopping! Men allt för ca 400 kronor, då är det OK! Kan varmt rekomendera Saronskyrkans second hand i Götlaborg. Riktigt bra, mysigt, trevligt och billigt.

Vi var också på bio, Patrik 1,5. Så grymt bra! Jag satt bara och mös hela tiden. Jag är nog lite kär i Gustaf Skarsgård tror jag. Eller så är jag kär i hans rollfigur, Göran. Synd bara att han är gay, annars hade jag slagit till direkt! Jag måste faktiskt ge en eloge till Torkel Pettersson och Gustaf Skarsgård som spelar det homosexuella paret Göran och Sven. Kan inte vara lätt att spela så trovärdigt när man (som jag vet) inte är homo själv. Bra jobbat!



Efter att ha sett filmen är jag ännu säkrare på att homosexuell kärlek är lika fint och bra som vilken jäkla kärlek som helst! Så det så. Det är äkta, fint och bra på alla sätt.

Nu blir det frulle, sen Åmål. Sköt om er vänner!

Inga kommentarer: