måndag 20 oktober 2008

Papegoja

I lördags hade vi vår första spelning med JOYFUL NOISE!
Känslan som infann sig hos mig när vi tågade in i kyrkan går nästan inte att beskriva. Det var så himla najs! Först ut var låten Rejoice av Israel Houghton (samma snubbe som skrivit bland annat Friend of God). Det har inte varit min favoritlåt innan, men när all koreografi och allting satt var det så GRYMT kul!
Ja, för att sammanfatta kvällen var det alldeles AMAZING.

Haha, jag har nog världens bästa och roligaste lärare också. I den bilen jag körde satt Mattias, sångpedagog och ensemblelärare, och han skulle säga ett djur till var och en i bilen.

Jag blev inte katt. Däremot blev jag ett djur som katter säkerligen skulle vilja käka.

Papegoja.

Jag tänkte först: Tjatig, störig, jobbig, kraxig.
Men Mattias tänkte annorlunda: Färgglad, rolig, underhållande, sjunger osv... Tack Mattias! ;)

jag?

3 kommentarer:

ANNA sa...

haha xD men fakiskt, det är ju sant! :)

Anonym sa...

Hm, vad konstigt att han inte valde gosa gris..

Karolina sa...

anna: vad är du för djur?

Slumråttan: gosa gris?