tisdag 28 oktober 2008

Min musiksmak A till Ö - D till F

Vi fortsätter på den högst uppskattade serien Min musiksmak A till Ö (TACK alla ni som överröst mig med mail angående denna serie. Hurra).

På tur står bokstaven D. D som i Du måste finnas. Sångerska är Helen Sjöholm, och som vanligt har jag inte hittat nåt bra filmklipp, utan du får helt enkelt bara lyssna.
Kristina ifrågasätter för första gången i hennes liv Guds existens, och det blir en svår kamp för henne. Till slut kommer hon dock på att utan Gud, vore hon ingenting. Och eftersom hon är nånting så finns Gud.



Nästa bokstav vi kommit fram till är E. E som i Enya. Hittade inte min favoritlåt med denna underbara dam, så det får bli en annan. Men may it be är inte fy skam den heller! Videorna är helt kassa, så än en gång, lyssna bara och njut.



Slutligen för denna gång, bokstaven F. F som i Frida Öhrn.

Inga kommentarer: