torsdag 25 september 2008

I speak life.

Till dig som tycker livet är kämpigt ibland, och till dig som ibland bara vill ge upp.
Läs denna text, ta den till din och fundera på vad den betyder. Jag har gjort en högst fri översättning till svenska. Vill du höra låten? Klicka här (tredje filmen).

I speak life, you're gonna live, oh my brother, my sister
I speak life, you are the head and not the tail, you will prevail
I speak life, don't give up the fight for your life
You shall live and not die

Life to your spirit, life to your soul
God bless your spirit!
By his words be may hold
Fight for your life, you shall live and not die.

I speak life - look up and live
I speak life - you will prevail!
I speak life - don't give up the fight for your life
You shall live and not die!

Mina bröder och systrar, lev!
Du är huvudet och inte svansen, du kommer att segra.
Ge inte upp kampen för ditt liv
Du är skapad till liv, inte död.

Må din själ få liv
Gud välsigne din själ!
Må Guds ord vägleda dig
Kämpa för ditt liv, du är skapad till liv, inte död

Människa, håll huvudet högt!
Du kommer att segra!
Ge inte upp för ditt liv.
Du är skapad till liv, inte död.

2 kommentarer:

Viktor sa...

Donald Lawrence är så himla cool, haha. Jag vet inte varför jag tycker det men han är väldigt cool bara.

Liv i din ande, liv åt din själ
Gud välsigne er ande!
Må Guds ord vägleda dig
Kämpa för ditt liv, du skall leva och inte dö

Så tycker jag det borde översättas i alla fall, men som du säger var och en får ju fundera precis vad det betyder.

Eller vad tycker du?

Erika sa...

Det är verkligen en otroligt bra låt och texten berör mig jättemycket!