torsdag 25 september 2008

Flygfoto


På allmän (Viktors) begäran, komer här ett foto över min skola. Det är inte jag som fotograferat (no shit) men jag har däremot skrivit dit siffrorna. Härligt härligt.
1 - Kapellet. Från början en svinstia. Men nu är det religiöst så det står härliga till. I Kapellet är det morgonbön varje dag från måndag till fredag. Varannan onsdagkväll är det också kvällsmässa. Våra körlektioner och sånglektioner går av staplen i kapellet. Jättemysigt, inrett i tidstypisk 70-tal, men känns inte omodernt.
2 - Fähuset. I denna byggnad finns:
- blackbox (väggar, golv och tak är täckt av svart gummi) I den salen har vi bland annat rytmik.
- Musiksalen där inte gosplarna håller till så mycket, men jag och några till i klassen har teori där.
- Gospelsalen. I detta klassrum får bara gosplare hålla till, och vi har bibelkunskap, klasstimme, kör, ensemble och musikhistoria där.
3 - Huvudbyggnaden. Bland annat matsal, uppehållsrum, bibliotek.
4 - Blå hallen. Gympasal alltså, med tillhörande gym.
5 - Syslöjdsalen. Där har jag tovning!
6 - Här bor jag i ett mysigt litet hus! Kom och hälsa på... Om du törs...




2 kommentarer:

Viktor sa...

Lite av min abstinens är numera tillgodosedd. Din lya ser jag riktigt fräsch ut, dessutom ser det skånskt ut med alla träd. Dock skymtar jag inte den beryktade och enorma lutande spettekakan i glimåkra. Har du ljugit för mig nu igen.

Erika sa...

Va mysigt det ser ut att va och vacker omgivning! :) Hoppas att jag snart kan komma ner och se det i verkligheten också!

Kramar till dig!