lördag 6 september 2008

Broby, kondomer och Sofia Karlsson

Idag har jag varit på Broby Marknad tillsammans med Sofie och Alex. Jag köpte ett par superfina ullskinnstofflor, flera fula EP- och LP-skivor, massa marknadsnougat, en ful lampskärm i plysch och krukor och skålar. Massa fynd med andra ord! Och ja just det, vi fick också tandpetare, lypsyl, penna och en kondom av Kommunal. Jag blev väldigt glad.

Har förresten upptäckt en underbar låt av Sofia Karlsson, den får avsluta dagens inlägg:




Jag vill somna med mitt hår vid ditt ansikte i natt
Jag vill lägga mitt huvud i dina händer
Jag vill smekas av din värme
Jag vill gå i ditt ljus när morgonen gryr och dagen blir grå här i Göteborg
Jag vill somna med mitt hjärta invid ditt hjärta inatt
Jag vill vila min panna mot din panna
Jag vill smekas av dina händer.
Jag har väntat länge nog att vintern ska bli vår och dagen ska gry här i mitt hjärta.
Jag vill somna med mitt hår vid ditt ansikte i natt
Jag vill lägga mitt huvud i dina stora händer
Jag vill smekas av din värme
Jag vill stanna i din farm när morgonen gryr och dagen blir grå här i Göteborg
Jag vill somna med mitt hjärta invid ditt hjärta inatt
Jag vill vila mina läppar mot gropen i din hals
Jag vill smekas av dina händer
Jag har väntat länge nog och jag tror att våren den kommer inatt till Göteborg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin sångtext! kan inte låta bli att hålla med henne :)

Marie sa...

Som jag har letat efter den här texten - TACK för att du lagt upp den! =) Älskar låten...

Anonym sa...

Tack för låttexten! Ska spela denna sång på ett bröllop på lördag, viktigt att kunna texten...

Gråtarn sa...

Skönt att bara köpa massa fula saker. Haha.