torsdag 13 mars 2008

Lycka x 4

Jaha den här veckan har inneburit en del inköp. Här får Ni, mina kära och trogna läsare, ta del av dem:

VAD? Från vänster: Schampoo med kokos, hårmousse, tandkräm, hårspray, Nagellacksremover, rakgel
VARFÖR: För att sånt här alltid går åt
PRIS: Från vänster: Schampoo 10 kr stck, hårmousse 19 kr, tandkräm 10 kr styck, hårspray 19 kr styck, nagellacksremover 10 kr, rakgel 25 kr. BILLIGT!

VAD? Ett armbandsur med änglamotiv
VARFÖR? För att den var billig och för att jag har varit i starkt behov av en klocka läääääänge.
PRIS: 79, 50
VAR? Nån klockaffär på Torp i Uddevalla.
MATERIAL: Nån slags plast skulle jag tro


VAD? Pepita-rutig jacka i storlek 44
MATERIAL: Gosigt jackmaterial
KURIOSA: Den är lite för stor men skit samma. Fin är den ju.
PRIS: 200 kronor
VAR? http://www.tradera.com/ men från början på Ellos tror jag
VARFÖR? För att jag ville ha en skinnjacka men hittade denna. ÖH.


VAD? Mörkblå seglarstövlar
MATERIAL: Jag antar att det är gummi. (Info till Emma: De är matta)
ANTAL LINJER: 1 (?)
VAR? Coop Konsum på Torp i Uddevalla
PRIS? 99 kronor - ett fynd alltså :)
VARFÖR? För att jag vill va med i den häftiga klubben Seglarstövlarnas vänner samt att de kommer vara praktiska att ha på fötterna när jag ska till Taizé.




Nej nej. Lycka kan inte mätas i hur mycket saker man har. Däremot blir jag enormt lycklig av att sjunga gospel (som jag gjort ikväll). Dessutom gör blotta tanken på att jag snart är i Taizé mig grymt lycklig. God bless.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken cool klocka! Den gillade jag :)

Anonym sa...

Wäll, jag har ju glansiga med flera ränder (lite tuffare..). Men okäj då, du får vara med i klubben.

Karolina sa...

Svar till Sara:
Tack så mycket :) Jag med, har snart börjat vänja mig vid att jag faktiskt har tiden på armen och inte behöver gräva efter mobilen

Svar till super-seglarstöveln:
Tack det gläder mig nåt enormt. Till vem betalar man sin medlemsavgift? Lars Bagage?