fredag 4 april 2008

Sjukt

Jag googlade precis runt lite och kollade på det ena och det andra. Plötsligt fick jag upp en sida som handlade om självmord. Det handlade inte om hur man som anhörig orkar sig igenom ifall en närstående tagit sitt liv. Den handlade heller inte om hur man själv kan söka hjälp om man går i självmordstankar.
Nej, sidan handlar om hur man kan ta sitt liv på "bästa" sätt. Jag blev alldeles paff när jag kom in på sidan och tänkte "det här kan väl ändå inte vara sant". Oavsett om upphovsmännen till sidan skämtar eller inte tycker jag att det är djupt allvarligt att över huvud taget skriva om självmord så som de gör. Vi ska väl uppmuntra varandra att söka hjälp? ELLER?!
Jag tänker verkligen inte länka till sidan, för sån skit ska inte spridas. Var bara tvungen att skriva av mig, för jag blir så förbannad!!

Inga kommentarer: