tisdag 29 april 2008

Det var minsann längesen det var en lista

För 15 år sedan (1993):
Var jag sex år
Från ungefär den här tiden har jag mitt första komplex-minne
Gick jag till min älskade dagmamma varje dag

För 10 år sedan (1998):
Gick jag i fyran
Förstod jag lite mer av vad vuxenlivet var
Hade jag en bästa vän som jag inte pratar med idag
För 5 år sedan (2003):
Började jag gymnasiet och det sög
Lärde jag känna Hillevi, en fantastisk sångpedagog!
Gick jag en scoutledarutbildning i tre steg

För 3 år sedan (2005):
Fick jag enormt mycket inspiration av sången ”Gabriellas sång”
Gick jag i tvåan på gymnasiet och delade ut rosor tillsammans med elevrådet
Började jag må bra igen då jag började trean

För 1 år sedan (2007):
Var jag i Taizé. Det visade sig att det inte var första gången J
Hoppade jag av folkhögskolan och började jobba som pianolärare
Kämpade jag med samma problem som jag kämpar med idag
För 3 månader sedan:
Var jag på en himla massa möten
Träffade jag KUM-Micke för andra gången
Var med om en sjukt inspirerande gospelhelg
Igår (28 april 2008):
Var jag sur
Var jag på Daltrampsmöte
Fann glädjen framåt kvällen

Idag (19 april 2008):
Har jag varit på KU
Städat och plockat på rummet
Ätit en halv pizza

I morgon (20 april 2008):
Träffa Hillevi och Tina
På USK-möte i Åmåls församlingshem
Sjunga på Rörvik
Om 1 år (april 2009):
Förhoppningsvis har jag då precis kommit hem från Chicago
Har jag också varit i Taizé en gång till
Längtar jag inte hem och trivs där jag är

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chicago?

Dr. Mugg

Anonym sa...

maste kolla:)