lördag 5 april 2008

LYCKA

Tre sätt att inte finna lycka på (även om det känns så för stunden):

1. Dricka några öl/drinkar/glas vin. Även om det känns väldigt befriande att vara lite "lullig" så är det verkligen inget att rekommendera i det långa loppet. Att supa sig apfull för att glömma bort ens bekymmer är också skönt, men löser det några problem i längden? NEJ. NEJ. NEJ.

2. Shoppa. Hallå, hur många blir inte påverkade av alla dessa bloggar där det står att "den här prylen måste jag bara ha". Hur dåligt ska man inte må om man känner att man måste köpa en väska för femtusen för att passa in? NEJ man blir inte lyckligare av att shoppa, även om det är fantastiskt roligt för stunden. När jag kollar garderoben mår jag nästan illa, med tanke på vilket överflöd jag har. Lycka? NEJ. Jag är så trött på ytlighet.

3. Sex utan kärlek. Verkligen så himla värdelöst.

Ett sätt att finna lyckan på:

1. Söka Gud. Åk till Taizé. Be. Sjung psalm 137 från Taizé. Träffa människor du kan prata med. Be. BE. Hos Gud finns all lycka, all glädje och all trygghet. Sök. Sök. Sök.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker inte att sex utan kärlek behöver vara värdelöst, däremot sex utan 100% vilja och lust är det. Men om du menar folk som har sex som bekräftelse och/eller låtsaströst så är jag helt på din sida. Synd att du inte fått så många kommentarer förresten, verkar vara en trevlig blogg. Denna Marina är för övrigt från Karlbergsskolan under din samtid, om det nu säger nåt, haha. Tänkte att presentera sig ska man väl!