tisdag 9 december 2008

DU är så karro!

På folkhögskolan är jag med i nåt som heter Cellgrupp. Där diskuterar vi kristen tro, ber tillsammans, pratar om ditten och datten. Livet i stort alltså.
Igår gjorde vi en grej som gick ut på att alla skulle säga nåt positivt om alla. Reglerna var enkla: Man fick inte säga nåt negativt, och den som "tog emot" fick inte säga nåt tillbaka.

När turen kom till mig fick jag verkligen bita mig i läppen, för alltid när folk ger mig komplimanger skämtar jag bort det. Men nu tog jag bara emot. Jag njöt. Jag rös. Jag fick samma känslor i kroppen som när jag är i Taizé, eller bara tänker på Taizé.

Det var helt fantastiskt att höra hur andra tänker och tycker om mig. Och hör och häpna, det var mkt positivt. Sånt som jag inte tror att folk tänker, det tänker de.
Nån sa: DU ÄR SÅ MYCKET KARRO! Shit, jag är nog bra ändå.

(Lite egoinlägg idag, men jag mår så himla bra!!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra grej! Inte alls egoinlägg. Det är bra att fokusera på det som är positivt och det är alldeles underbart att höra från andra hur de tycker att man är (när det är det positiva de lyfter fram)!
KRAM

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att du mår bra. Jag (och alla andra) saknar dig så himla mycket!!! Jag och Anna har värsta överraskningen till dig också XD XD :D <3 hahah. KRAAAAM!

Anonym sa...

vilken bra "lek"!
men fasen så svårt att inte få säga nått tillbax! =)
hoppas allt e bra me dej karro! saknar dej! pöss

Dr.Mugg

ANNA sa...

Oh ja, överraskning så att det bara tjuuuuter om det!! ;D Saknar dig!!! (bara 12 dagar kvar..whoho :D)